понеділок, 15 лютого 2016 р.

Використання нестандартних уроків з хімії та біології

Використання нестандартних уроків на хімії і біології.
Сьогодні викладачі постійно шукають нові форми "відновлення" процесу пояснення матеріалу і зворотного зв'язку, що допоможе активізувати всіх учнів, підвищити їх інтерес до навчання та забезпечать швидке запам'ятовування, розуміння та засвоєння навчального матеріалу
Нетрадиційні уроки  - це заняття, які накопичують методи і прийоми різних форм навчання. Вони ґрунтуються на спільній діяльності викладача та учнів, на спільному пошуку, на  експерименті, на нових технологія для підвищення ефективності навчального процесу.
Ознаки нетрадиційних уроків:
присутні елементи нового, крім програмного використовується і не програмний матеріалу;
організується командна робота в поєднанні з індивідуальною;
урок проходить в нетрадиційному місці або за допомогою оригінального дизайну;
на уроці використовується музика, відео, комп'ютерні інформаційні технології, мультимедійне обладнання;
дає можливість учням розкритися з нових сторін, допомагає орієнтуватися в атмосфері творчого пошуку;
потребує серйозної підготовки.
Девіз нестандартного уроку-"Де діти, там і гра!" ,а основне завдання – збуджувати, підтримувати жвавий інтерес до навчання, виховувати і розвивати, граючи.
Уроки з біології та хімії намагаюся робити яскравими, барвистими, щоб дітям було цікаво дізнатися про щось нове. Зупинюся детальніше на найпоширеніших типах нестандартних уроків у школі.
1. Уроки з ігровою чи змагальною основою (урок-конкурс,  урок- турнір, урок урок-естафета, урок- дуель, урок - ділова гра, урок -рольова гра, , урок –кросворд, урок-вікторини, КВК, хрестики-нулики).
2. Модифікація традиційних способів організації урока (урок -лекція «парадокс», урок -парне опитування, урок- експрес опитування, «вірю-не вірю», урок-практикум, урок –концерт, «клуб знавців»).
3. Використвння відомих у суспільній практиці форми, жанрів, методів роботи (урок –дослідження, урок- інтерв'ю, урок –репортаж, урок- доповідь, урок -рецензія, урок-мозкового штурму, аналіз первинних джерел).
4. Уроки, які імітують діяльність різних установ та організацій (урок –суд,  урок -цирк, урок – засідання навчальної ради)
5. Уроки, що імітують будь-які заняття або діяльність (урок – заочна екскурсія, урок – літературна прогулянка,  урок-літературна вітальня, урок- подорож у минуле).
6. Уроки, засновані на фантазії (урок -казка, урок –сюрприз, урок -подарунок від Хотабича).
7. Заняття, які нагадують різні соціальні явища (урок -прес-конференція, урок –аукціон, урок- телеміст, урок - диспут, урок –виставка, «жива газета»).
8. Уроки, які заснована на оригінальних організації навчального матеріалу (урок -мудрості, урок -одкровення).
9. Інтегровані уроки.

Використовуючи нестандартний урок, треба пам'ятати про одне правило-не використовуйте занадто часто. Але щоб підтримувати інтерес у дітей, розвивати інтелектуальні навички і здібності, викликати бажання проявляти себе необхідно використовувати нестандартні прийоми, методи, на традиційних уроках: складання таблиць, опорних схем, конспекті, складання кросвордів, підготовка та захист рефератів, рольова та дидактична гра, ілюстрація.

Немає коментарів:

Дописати коментар