середа, 17 лютого 2016 р.

Біологія 9. Урок-аукціон "Ендокринна регуляція функцій"

Урок - узагальнення «Ендокринна регуляція функцій».
Мета: перевірити та узагальнити знання з теми
Розвиваюча: розвивати вміння логічно мислити, робити висновки, розвивати пізнавальний інтерес.
Виховна: формувати культуру поведінки, виховувати активність, тактовність, уважність.
Тип уроку:  контроль та корекція знань та вмінь.
Форма уроку: урок – аукціон
Обладнання: тестові завдання, чорна коробка із назвами залоз, паперова ромашка із термінами теми, фото чи малюнки людей із ендокринними хворобами, смайлики, кружечки «Світлофор».
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Перевірка настрою учнів до початку уроку (смайлики). (За весь урок настрій буде перевірятися 4 рази.)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
  • Створюються пари для роботи на уроці (всі учні записані на окремих
папірцях і кожен вибирає собі партнера всліпу)
  • Звертаємо увагу на дошку. Там прикріплені назви лотів, за які ідуть
торги.
Пазл                          Чорна коробка                 Ромашка
Коло знань                   Так-ні                Діагностика
  • Оголошуються умови аукціону.
  1. Всі учні мають умовні 100 балів, за які можна купити лот.
  2. Торги ідуть десятками: 1б →10б→20б і т.д.
  3. Хто купив лот отримує собі 2б і весь клас виконує завдання лота (індивідуально або парою)
  4. В кінці аукціону робиться рейтинг балів і переводяться бали в оцінку.
ІІІ. Перевірка знання учнями фактичного матеріалу.
  1. «Пазл». Виконується парою. Учні отримують набір із двох залоз, їх
гормонів і хвороб – необхідно підібрати відповідність. Пара, яка виконає завдання швидко і правильно отримує 3б, решта 2б за правильне виконання, 1б – якщо є невідповідності.
  1. « Чорна коробка». Пара дістає із коробки назву залози. За 5 хвилин кожна
пара повинна придумати рекламу для вибраної залози, не називаючи її (де розташована, які її функції, які гормони тощо), а решта класу повинна відгадати. Хто знає відповідь піднімає зелений кружечок. Придумати рекламу – 1б, за відповідь – 1б.
  1. «Ромашка». На пелюстках паперових квітів записані терміни відповідної
теми (гормони, гіпофункція, ендокринна регуляція тощо). Представник від кожної пари відриває пелюстку і дає визначення терміну. Якщо не знає визначення – просить допомоги партнера. Учні класу теж можуть відповідати, якщо ніхто з пари не дав правильного визначення. Визначення терміну – 1б.
  1. «Коло знань». По одному представнику з пари виходять в центр класу і
утворюють коло. Один учень отримує аркуш із запитаннями. Він загадує запитання будь - кому з присутніх у колі і той, кого вибрали, повинен відповісти. Партнери, які залишилися за партами, можуть допомагати своїм відповідати. Учні, що утворюють коло теж мають змогу відповісти. Для цього вони піднімають зелені кружечки і учень, який читав запитання, може вибрати іншого, якщо не почув відповідь. Якщо учень, якого запитували, не відповів, він повертається за парту і пара більше не приймає участь в обговоренні. Якщо відповідь правильна прозвучала, то аркуш із запитаннями переходить до відповідного учня і все повторюється. Гра триває до тих пір, поки не закінчаться запитання. Відповідь на питання – 2б.
КОЛО ЗНАНЬ.
1.Чим відрізняються залози внутрішньої секреції від зовнішньої?
2. Яка залоза виконує роль біологічного годинника?
3. Чому статеві залози відносять до залоз змішаної секреції?
4. Чому гіпофіз називають диригентом ендокринної системи?
5. Який елемент необхідний для нормального функціонування щитовидної залози?
6. Які залози містяться у товщі іншої залози?
7. Яка залоза найбільша в організмі?
8. Перерахуйте гормони, що виробляють наднирники.
  1. «ТАК-НІ». Індивідуальне завдання. Вчитель зачитує твердження. Якщо
учні погоджуються із твердженням – піднімають картку із значком +, якщо не погоджуються – із значком – . Кожен відповідає за себе. Правильна відповідь – 1б.
1. Недостатнє утворення інсуліну призводить до діабету. (+)
2. Пролактин стимулює роботу наднирників. ( -)
3. Передня частка гіпофіза зберігає гормони. (-)
4. Яєчники утворюють гормон прогестерон. (+)
5. Діабет виникає при зниженні глюкози в крові. (-)
6. Яєчки – це чоловічі статеві залози.(+)
7. Кретинізм виникає через погану роботу щитоподібної залози. (+)
8. Паращитоподібні залози розміщуються перед щитоподібною залозою.(-)
   6. «Діагностика». Індивідуальне завдання. Вчитель показує фотографію чи картинку із зображенням людини, що має ендокринне захворювання (акромегалію, кретинізм, зоб тощо). Учні повинні назвати хворобу – 1б і пояснити причину – 1б.
ІV. Підведення підсумків. Виставлення оцінок.

  • Чи задоволені ви своєю роботою?
  • Чи відчували ви допомогу свого товариша?
  • Настрій в кінці уроку (останній смайлик). Прокоментувати зміну настрою.

Немає коментарів:

Дописати коментар