пʼятниця, 30 грудня 2016 р.

Відкритий урок з біології 9 клас "Вітаміни"

Тема: Вітаміни.

Епіграф
Ми живемо не для того, щоб їсти, а їмо для того, щоб жити.
Сократ

Мета: повторити знання про обмін речовин і енергії, асиміляцію і дисиміляцію в організмі людини; ознайомити з різноманітністю, класифікацією вітамінів, і значенням в обміні речовин; залучити до самостійного вирішення навчальних завдань; перевірити ступінь засвоєння нового матеріалу.
Розвивати пізнавальні можливості, самостійність, пам'ять; .
Виховувати цікавість до вивчення теми, вміння висловлювати свою думку, працювати у групі.

Обладнання: проектор, презентація Power Point  «Вітаміни», зображення рослинної і тваринної їжі, картки світлофор.

Тип уроку: комбінований.

Хронометраж уроку:
Етап уроку

Час
І
Організація класу
Розминка-шифрограма. Обговорення епіграфу уроку
1хв
ІІ
Актуалізація опорних знань
Знайди закінчення речення
2хв
ІІІ
Мотивація навчальної діяльності.
Відстрочена відгадка
1хв
ІУ
Вивчення нового матеріалу
Вітаміни. Класифікація вітамінів.
Один дома, три в гостях
2 хв
25 хв
У
Осмислення об’єктивних зв’язків
Ти мені-я тобі
Німі малюнки
5 хв.
5хв
УІ
Підсумки уроку
Рефлексія- мовчанка. Виставлення і мотивація оцінок
2,5 хв
УІІ
Домашнє завдання
Параграф
15 с

Хід уроку.

І. Організація класу. Привітання, перевірка наявності учнів і готовності їх до уроку. Пояснення вправи «Світлофор»
Розминка шифрограма: обговорення епіграфу уроку  (слайд 2-3)



ІІ. Актуалізація опорних знань:    (слайд 4-5)
Починаючи з курсу природознавства, ви вивчали обмін речовин. Давайте згадаємо:
Що таке Метаболізм? (обмін речовин і енергії)
З яких частин він складається? (А і Д)
Що таке Асиміляція (процес утворення речовин)
Що таке Дисиміляція (процес розпаду речовин з виділенням енергії)
Чому ці частини взаємопов’язані? (при розпаді одних речовин утворюються інші)
Навіщо обмін речовин для живих організмів?  (завдяки йому в організмі проходять всі ознаки живого)
Які органічні речовини включаються в обмін речовин?
Але не всі речовини синтезуються у нас в організмі і тим не менше дуже потрібні організму. Чи знаєте ви про хворобу цинга?

ІІІ Мотивація навчальної діяльності (слайд 6)

Цинга (скорбут) - це хвороба, зумовлена нестачею аскорбінової кислоти в організмі. Хвороба цинга сумно відома людству ще з часів Великих географічних відкриттів. Основою раціону моряків були консерви, а про свіжі овочі і фрукти вони могли тільки мріяти. Ось чому "тихий вбивця" прозваний "морським скорбутом" буквально "викошував" ряди відважних мандрівників у часи перших навколосвітніх мореплавань. Так, з 160 членів експедиції Васко да Гами в 1497 році до берегів Індії, до кінцевого пункту призначення допливло менше 60 людей. Подорож навколо Землі адмірала Джорджа Енсон в XVII столітті закінчилося не менше трагічно: з англійського порту вийшло 6 кораблів з командою близько 2 тисяч осіб, повернулася лише половина з них, причому в боях командир не втратив жодного солдата - це цинга забрала майже тисячу життів. Що це за хвороба? Як вона себе проявляє і наскільки небезпечна в наш час? Чи навчилися люди лікувати це захворювання? І як вона пов’язана з нашим уроком?

ІУ. Пояснення теми і мети уроку: Наша сьогоднішня тема « Вітаміни»               (слайд 7). Що ви знаєте про вітаміни? Асоціації «Квітка»

У. Вивчення нового матеріалу
Що таке вітаміни? (із підручника виписати в зошит)

Авітаміноз і гіповітаміноз (у підручнику прочитати)
Вітаміни (слайд 8). У зошит


                                                                              
Вправа «Один дома, три в гостях». ; 4 групи вивчають по одному вітаміну і заповнюють таблицю (слайд 9).Потім 3 вирушають у гості і розповідають про свій вітамін, а четвертий придумує запитання по всьому параграфу. Після заповнення таблиці один з групи доповідає на весь клас.

Є ще вітаміни Е і К.
Де міститься вітамін Е?
 З яким вітаміном він товаришує?
Звідки береться вітамін К?

УІ. Осмислення об’єктивних зв’язків.
Вправа «Ти мені – я тобі». Від кожної команди задаються запитання до суперників.
Вправа «Німі малюнки». На малюнках зашифрована хвороба або вітамін (слайд 10-17).
1.     Куряча сліпота                              5. Бері-бері     
2.     Віт.В                                               6. Цинга
3.     Рахіт                                                7. вітД
4.     Віт.С                                                8. Віт.А
(слайд 18) Чому знову корабель? Повертаємося до початку уроку.
·        Що це за хвороба цинга?
·        Як вона себе проявляє і наскільки небезпечна в наш час?
·        Чи навчилися люди лікувати це захворювання?
·        Так треба їсти, щоб жити чи жити, щоб їсти?
·        Що ми знали про вітаміни на початку уроку?
·        Про що ми дізналися протягом уроку?
УІІ. Підсумки уроку.
Рефлексія. Вправа «Мовчанка»
ü Сьогодні незвичайний урок?
ü Ми почали урок із самостійної роботи?
ü Ми живемо не для того, щоб їсти…це сова Сократа?
ü Ми вивчали тему обмін  речовин?
ü Вітаміни бувають тільки жиророзчинні?
ü Вітамін В-жиророзчинний?
ü Рахіт спричиняє відсутність вітаміну Д?
ü Гіповітаміноз – повна відсутність вітамінів?
ü Ви сьогодні задавали питання?
ü В молочних продуктах є вітаміни?
ü В нашому організмі синтезуються вітаміни?
ü Вам сподобався урок?
Виставлення оцінок.
УІІІ. Д/З. пар.41, вивч. табл, ст.116 дом.завд +для допитлив.



Немає коментарів:

Дописати коментар