Тема:
Вітаміни.
Епіграф
Ми
живемо не для того, щоб їсти, а їмо для того, щоб жити.
Сократ
Мета: повторити знання
про обмін речовин і енергії, асиміляцію і дисиміляцію в організмі людини;
ознайомити з різноманітністю, класифікацією вітамінів, і значенням в обміні
речовин; залучити до самостійного вирішення навчальних завдань; перевірити
ступінь засвоєння нового матеріалу.
Розвивати пізнавальні можливості, самостійність, пам'ять;
.
Виховувати цікавість до вивчення теми, вміння
висловлювати свою думку, працювати у групі.
Обладнання: проектор,
презентація Power Point «Вітаміни», зображення рослинної і тваринної
їжі, картки світлофор.
Тип уроку: комбінований.
Хронометраж уроку:
№
|
Етап уроку
|
|
Час
|
І
|
Організація
класу
|
Розминка-шифрограма.
Обговорення епіграфу уроку
|
1хв
|
ІІ
|
Актуалізація
опорних знань
|
Знайди
закінчення речення
|
2хв
|
ІІІ
|
Мотивація
навчальної діяльності.
|
Відстрочена
відгадка
|
1хв
|
ІУ
|
Вивчення
нового матеріалу
|
Вітаміни.
Класифікація вітамінів.
Один дома,
три в гостях
|
2 хв
25 хв
|
У
|
Осмислення
об’єктивних зв’язків
|
Ти мені-я
тобі
Німі малюнки
|
5 хв.
5хв
|
УІ
|
Підсумки
уроку
|
Рефлексія-
мовчанка. Виставлення і мотивація оцінок
|
2,5 хв
|
УІІ
|
Домашнє
завдання
|
Параграф
|
15 с
|
Хід уроку.
І.
Організація класу. Привітання,
перевірка наявності учнів і готовності їх до уроку. Пояснення вправи
«Світлофор»
Розминка шифрограма: обговорення епіграфу уроку (слайд 2-3)
ІІ.
Актуалізація опорних знань: (слайд 4-5)
Починаючи з курсу природознавства, ви вивчали обмін
речовин. Давайте згадаємо:
Що таке Метаболізм? (обмін
речовин і енергії)
З яких частин він складається? (А і Д)
Що таке Асиміляція (процес
утворення речовин)
Що таке Дисиміляція (процес
розпаду речовин з виділенням енергії)
Чому ці частини взаємопов’язані? (при розпаді одних речовин утворюються інші)
Навіщо обмін речовин для живих організмів? (завдяки
йому в організмі проходять всі ознаки живого)
Які органічні речовини включаються в обмін речовин?
Але не всі речовини синтезуються у нас в організмі і тим
не менше дуже потрібні організму. Чи знаєте ви про хворобу цинга?
ІІІ Мотивація навчальної
діяльності (слайд 6)
Цинга (скорбут) - це хвороба, зумовлена нестачею аскорбінової кислоти в
організмі. Хвороба цинга сумно відома людству ще з часів Великих географічних
відкриттів. Основою раціону моряків були консерви, а про свіжі овочі і фрукти вони могли тільки мріяти. Ось чому "тихий вбивця"
прозваний "морським скорбутом" буквально "викошував" ряди
відважних мандрівників у часи перших навколосвітніх мореплавань. Так, з 160
членів експедиції Васко да Гами в 1497 році до берегів Індії, до кінцевого
пункту призначення допливло менше 60 людей. Подорож навколо Землі адмірала
Джорджа Енсон в XVII столітті закінчилося не менше трагічно: з англійського
порту вийшло 6 кораблів з командою близько 2 тисяч осіб, повернулася лише
половина з них, причому в боях командир не втратив жодного солдата - це цинга забрала майже
тисячу життів. Що це за хвороба? Як вона себе проявляє і
наскільки небезпечна в наш час? Чи навчилися люди лікувати це захворювання? І як вона пов’язана з
нашим уроком?
ІУ.
Пояснення теми і мети уроку: Наша
сьогоднішня тема « Вітаміни»
(слайд 7).
Що ви знаєте про
вітаміни? Асоціації «Квітка»
У.
Вивчення нового матеріалу
Що таке вітаміни? (із підручника виписати в зошит)
Авітаміноз і гіповітаміноз (у підручнику прочитати)
Вправа
«Один дома, три в гостях». ; 4 групи вивчають по одному вітаміну і заповнюють таблицю (слайд 9).Потім 3 вирушають
у гості і розповідають про свій вітамін, а четвертий придумує запитання по
всьому параграфу. Після заповнення таблиці один з групи доповідає на весь клас.
Є ще вітаміни Е і К.
Де міститься вітамін Е?
З яким вітаміном
він товаришує?
Звідки береться вітамін К?
УІ.
Осмислення об’єктивних зв’язків.
Вправа «Ти мені – я тобі». Від кожної команди задаються запитання до суперників.
Вправа «Німі малюнки». На малюнках зашифрована хвороба або вітамін (слайд 10-17).
1.
Куряча сліпота 5. Бері-бері
2.
Віт.В
6. Цинга
3.
Рахіт
7. вітД
4.
Віт.С
8. Віт.А
(слайд 18) Чому знову корабель? Повертаємося до початку уроку.
·
Що це за
хвороба цинга?
·
Як вона
себе проявляє і наскільки небезпечна в наш час?
·
Чи
навчилися люди лікувати це захворювання?
·
Так треба їсти, щоб жити чи жити, щоб
їсти?
·
Що ми знали про вітаміни на початку
уроку?
·
Про що ми дізналися протягом уроку?
УІІ.
Підсумки уроку.
Рефлексія. Вправа «Мовчанка»
ü Сьогодні незвичайний
урок?
ü Ми почали урок із
самостійної роботи?
ü Ми живемо не для того,
щоб їсти…це сова Сократа?
ü Ми вивчали тему
обмін речовин?
ü Вітаміни бувають тільки
жиророзчинні?
ü Вітамін В-жиророзчинний?
ü Рахіт спричиняє
відсутність вітаміну Д?
ü Гіповітаміноз – повна
відсутність вітамінів?
ü Ви сьогодні задавали
питання?
ü В молочних продуктах є
вітаміни?
ü В нашому організмі
синтезуються вітаміни?
ü Вам сподобався урок?
Виставлення оцінок.
УІІІ. Д/З. пар.41, вивч. табл, ст.116 дом.завд +для допитлив.
Немає коментарів:
Дописати коментар